Yamaha X-MAX 400 vernieuwd voor 2018

Yamaha X-MAX 400 vernieuwd voor 2018

De Yamaha X-MAX 400 kent sinds de introductie (2013) op de Europese markt een benijdenswaardige reputatie als één van de meest stijlvolle, capabele en functionele motorscooters voor zowel woon-werkverkeer als voor lange afstandsritten. Ondanks dat de 400cc-telg uit de MAX-familie nog steeds een moderne eyecatcher is – heeft Yamaha besloten om een nieuwe X-MAX 400 te bouwen die de rijder en passagier nóg meer comfort biedt. De hogere algehele specificatie en het ultramoderne ontwerp met de bekende TMAX uitstraling, versterken in hoge mate zijn positie als een premium motorscooter. Het model voor 2018 is uitgerust met een reeks nieuwe praktische functies die elke rit gemakkelijker en plezieriger maken. Yamaha heeft de prestatie van de 2018 X-MAX 400 op veel gebieden verbeterd. Eke rijder die ooit een scooter uit de MAX-familie heeft gehad, zal verrukt zijn over de rijeigenschappen, de handling en de uitstraling van de nieuwe X-MAX 400.

Yamaha X-MAX 400 (2018): Looks


Het dynamische nieuwe ontwerp van de X-MAX 400 is geïnspireerd door de nieuwe X-MAX 300. Het is overduidelijk dat vrijwel elke functie op deze sportieve, premium motorscooter wordt gekenmerkt door het DNA van de MAX. Het fraai vormgegeven kuipwerk – met het onmiddellijk herkenbare front met de ‘twin-eye’ LED koplampen – springt direct in het oog, en met het iconische ‘boemerang’ kuipwerk komt in deze scooter de geschiedenis van MAX prominent tot uitdrukking. Met zijn unieke en speciale combinatie van een licht en compact kuipwerk, een krachtige 400cc-motor en geavanceerde technologie voor rijdersassistentie verrijkt de X-MAX 400 het motorscootersegment met een ideale balans tussen stijl, prestaties, functionaliteit en sportiviteit. Er is van maandag tot met vrijdag geen betere manier om de stad in te gaan. En wanneer het tijd is om te relaxen, haalt u het meeste uit uw kostbare vrije tijd met het geweldige comfort plus de sterke motor en de sublieme rijkwaliteit van de X-MAX 400.

Yamaha X-MAX 400 (2018): Techniek


De X-MAX 400, die wordt aangedreven door een krachtige en zuinige 400cc-motor, is de onmiskenbare keus voor forenzen die veelvuldig gebruik maken van de snelweg. De vloeistofgekoelde 400cc viertakt krachtpatser is technologisch geavanceerd en produceert een hoog koppel (24,5 kW bij 7.000 tpm / vermogen: 36,0 Nm bij 6.000 tpm) voor fantastische acceleratie tijdens het rijden, waardoor andere voertuigen sneller en gemakkelijker kunnen worden gepasseerd. Dankzij de geavanceerde Yamaha-motortechnologie en het ultramoderne brandstofinjectiesysteem kunnen rijders van de X-MAX 400 er ook verzekerd van zijn dat deze sportieve, premium motorscooter een van de zuinigste en meest betrouwbare modellen in zijn klasse is. Bovendien blijven emissies vanwege de EU4-conformiteit tot een minimum beperkt. Een van de sterkste punten van de best verkopende MAX-serie is de hoge mate van stabiliteit, ook bij hoge snelheden. De geheel nieuwe telescopische voorvork, van het type motorfiets, en de twee schokdempers (achter) staan garant voor ongekend, sportieve rijeigenschappen. Mede hierdoor zet de X-MAX 400 de nieuwe maatstaf in zijn klasse.


Yamaha X-MAX 400 (2018): Afwerking


Eenmaal aan boord van de X-MAX 400 ontstaat het gevoel de trotse eigenaar te zijn van een luxueuze sportwagen. Het nieuw ontworpen duozadel is voor de rijder uitgerust met een onafhankelijke rugsteun die extra ondersteuning aan de lendenen geeft om het comfort van de rit te verhogen. De tweekleurige afwerking en prachtige details van de seat cover – zoals bijvoorbeeld dubbelgestikte naden – onderstrepen de zorgvuldige aandacht voor detail in elk aspect van deze motorscooter. Voor voldoende bescherming tegen rijwind bij hoge kruissnelheden, heeft de X-MAX 400 een windscherm dat met het juiste gereedschap gemakkelijk in twee standen verstelbaar is. De lichtgewicht aluminium velgen geven de X-MAX 400 de uitstraling van een luxueuze sportwagen. Het sportwagenthema komt verder tot uitdrukking in het nieuw ontworpen hightech dashboard, dat zich kenmerkt door een klassiek design met een zwarte achtergrond en witte cijfers voor zowel de analoge toerenteller als de snelheidsmeter. Een mooi digitaal LCD display in het centrale gebied toont een groot aantal gegevens. En voor extra gemak is er een 12 volt outlet voor het leveren van stroom aan en opladen van elektronische apparaten die kunnen worden opgeborgen in het grote compartiment onder het zadel wanneer deze niet worden gebruikt.


Yamaha X-MAX 400 (2018): Uitrusting


De X-MAX 400 is ontworpen om zeven dagen per week met plezier op te rijden en om elke rijder onder diverse omstandigheden de hoogste veiligheid en controle te geven. De standaardmontage van het Traction Control Systeem (TCS) benadrukt de geavanceerde specificatie van deze nieuwe, sportieve motorscooter. Dit geldt uiteraard ook voor de standaard montage van dubbele remschijven met een diameter van 267 mm aan de voorzijde en een remschijf met een diameter van 267 mm aan de achterzijde, uiteraard standaard voorzien van ABS. Een andere superfunctie van de X-MAX 400 is het sleutelloze Smartkey startsysteem dat is ontworpen om het dagelijks leven voor u eenvoudiger te maken. Zolang u de Smartkey bij u draagt, kunt u de motor starten, de stuurkolom en het zadel ontgrendelen en heeft u toegang tot de grote opbergruimte onder het zadel en de brandstoftank van 14 liter waarmee lange afstanden kunnen worden afgelegd. En met gebruik van het sleutelloze Smartkey startsysteem, kunt u uw X-MAX 400 met één druk op de knop zelfs vergrendelen en of lokaliseren. Tot slot biedt het ruime compartiment onder het zadel – as usual – de ruimte aan twee integraalhelmen of een laptoptas o.i.d.


Yamaha X-MAX 400 (2018): Meer informatie


De nieuwe Yamaha X-MAX 400 staat gepland voor oktober 2017 en zal in Nederland leverbaar worden in de kleuren Phantom Blue, Sonic Grey en Blazing Grey.

  • Yamaha X-MAX 400 (2018): € n.n.b.

Meer informatie: Yamaha Motor Nederland