Peugeot Citystar: de 'big' toerscooter

Peugeot Citystar: de ‘big’ toerscooter

Met de onlangs geïntroduceerde (en langverwachte) Peugeot Citystar heeft Peugeot een nieuwe dimensie toegevoegd aan het scooter rijden. Waar het merendeel van de scooters in het bijzonder geschikt is voor korte afstanden, zoals woon-school/werkverkeer, of een snelle parkeer-probleemloze trip naar het stadscentrum, is de Citystar bedoeld om er ook langere afstanden mee te rijden. Dit alles natuurlijk met een comfort-level ‘to the max’. Ondanks dat de Peugeot Citystar onlangs pas is geïntroduceerd, trakteert de importeur de liefhebbers nu al op een nieuwe kleurstelling. Tijd voor een showcase.

peugeot-citystar-2014-1

Peugeot Citystar 2014: bigscooter bij uitstek

De Citystar kan worden gerangschikt in de categorie van de ‘bigscooters’, waarin nog maar weinig alternatieven voorhanden zijn. In het bijzonder voor scooterrijders die langere afstanden rijden, is de Citystar een uitstekend alternatief. Dit nieuwste Peugeot-model is pas sinds juli op de markt en kan zich nu al verheugen in een grote populariteit onder scooterrijders. Reden voor importeur Moteo om het kleurenprogramma verder uit te breiden met de kleur zwart. “Hiermee reageren wij op wensen van onze klanten,” zegt Marco Lindhout, General Manager van importeur Moteo Nederland BV. “Wij ontvingen signalen dat diverse consumenten de voorkeur gaven aan de kleur zwart, waarop wij snel hebben kunnen schakelen. De nieuwe kleurstelling is per direct te bestellen en vanaf oktober leverbaar.” Naast deze nieuwe Zwarte kleurstelling is de Peugeot Citystar ook verkrijgbaar in de kleur Wit of Havanna Bruin.

peugeot-citystar-2014-voorkant-kleuren

Peugeot Citystar 2014: chique

De Citystar kan met één woord worden omschreven: chique. De nieuwe Peugeot is vanwege zijn formaat bij uitstek geschikt voor het afleggen van – langere – afstanden in optimaal comfort, waarbij functionaliteit bepaald niet ten koste is gegaan van vormgeving. Het grote, comfortabele zadel, met een zadelhoogte die hoger is dan bij de gemiddelde scooter, laat niets te raden over waar het de aspiraties van de Citystar betreft. Want ondanks zijn benaming beschikt hij over een lange adem. Daarbij zorgen de 13 inch grote wielen voor meer comfort en, belangrijk, een nog stabieler weggedrag. En dankzij de grille in autolook verloochent hij zijn komaf niet, want aan de tekentafel hebben designers van Peugeot Automobiles meegewerkt aan de vormgeving.

peugeot-citystar-2014-details-1

Peugeot Citystar 2014: motorisch aanbod en prijzen

De 2-takt 50-cc versie (vermogen: 3 kW @ 6600 tpm / koppel: 4.6 Nm @ 5800 tpm) van de Citystar staat voor € 2.999,- in de prijslijst, terwijl de 125 cc (luchtgekoeld, 4-takt) uitvoering (vermogen: 10,3kW @ 9520 tpm / koppel: 10,8 nm @ 8 700 tpm) een prijskaartje heeft van € 2.759,-. De ‘top of the range’ in de Citystar-reeks is de 125cc met waterkoeling – het RS model. Deze levert optimale rijprestaties en staat voor €4499,- in de prijslijst van importeur Moteo. De 4-takt motor is mede door de versoepelde rijbewijsregelgeving dankzij de invoering van de A1 categorie voor motorscooters tot 125cc en maximaal 11 kW de comfortabele motorscooter voor een breed publiek.

  • Peugeot Citystar 50cc (2-takt): € 2.999,-
  • Peugeot Citystar 125cc (4-takt, luchtgekoeld): € 2.759,-
  • Peugeot Citystar RS 125cc (4-takt, vloeistofgekoeld): € 4.499,-

Meer informatie (en o.a. accessoires): Peugeot Scooters Nederland